1Ortodonti Tedavisi (Tel Tedavisi) Nasıl Yapılır?
Tel tedavisi dişlerinizin üzerine braket (metal boncuk) yapıştırılarak yapılmaktadır. Tel takarken ağrı olmaz. Yaklaşık 20 dakika içerisinde teller takılmış olur.
2Ortodontik Bozuklukların Nedeni Nedir?
En temel sebep genetiktir. Parmak emme dil itme gibi kötü alışkanlıklardır. Erken kaybedilmiş dişler. Çok fazla madde kaybına uğramış cürük dişler.
3Ortodontik Tedavinin Süresi Ne Kadardır?
Tedavi süresi çapraşıklığın şiddetine göre 12-24 ay arasında değişmektedir.
4Diş Teli – Ortodonti Tedavisi Faydaları Nelerdir?
Dişlerdeki çapraşıklık çeneler arası uyumsuzluğun çözülerek hastaya hem fonksiyon hem de estetik anlamda ideal bir görüntü sağlanmaktadır.
5Diş Teli Yaş Sınırı Var Mı?
7-8 yaşlarında tel takilmaya başlanıp herhangi bir üst yaş sınırı olmaksızın her yaşta bireye tel takilabilir.
6Diş Teli Fiyatları Nasıl Belirlenir?
Problemin sadece dişlerde mi yoksa çene kemiğinde de olup olmamasına göre, Dişlerdeki çapraşıklık miktarına göre ve tercih edilen tedavi yöntemine göre (şeffaf plak, diş teli, lingual diş teli)
7Diş Teli Takıldıktan Sonra Ağrı Ya Da Sızı Olur Mu?
Teller takıldıktan sonra birkaç gün boyunca hafif ağrı olabilir.
8Diş Teli Tedavisinde Yapıştırılan Braketler Kopar Mı?
Eğer söylenen kurallara dikkat edilmezse kopar.
9Renkli Diş Teli Tedavisi Nedir?
Braketlerin (metal boncuk) üzerine renkli lastikler takilmasidir
10Diş Teli Alternatifi Tedaviler Nelerdir?
Şeffaf plak tedavisi diş teline alternatiftir.
11Ortodontik Tedavi(diş teli) Sonrası Dişler Neden Tekrar Bozulur?
Tel tadavisi bitiminde verilen plakların kullanılmaması dişlerin arkasına yapıştırılan gizli tel (retainer) kopması durumunda dişler bozulur.
12Ortodontik Tedavinin Aşamaları Nelerdir?
Problemin teşhisi. Parmak emme dil, itme gibi kötü alışkanlıkların bırakılması. Tellerin takılması. Tellerin sökülmesi sonrasında plaklar ve retainer ile pekiştirme yapılması.
13Braket Çeşitleri Nelerdir?
Metal ve Porselen braketler olmak üzere iki çeşittir.
14Metal Braketler İle Porselen Braket Farkı Nedir?
Metal braketler gri renkte iken porselen braketler diş rengindedir ve daha pahalıdır.
15Parmak Emme Alışkanlığının Ortodontik Tedavisi Nasıl Yapılır?
Parmak emme alışkanlığının bırakılması dil paravanı dediğimiz hastanın kendisinin takıp çıkarabileceği bir damaklık yapılmalı.
16Tel Tedavisinde Diş Bakımı Nasıl Olmalı?
Dişler bir şey yedikten sonra hemen fırçalanmalı ve arayüz fırçası kullanılmalı.
17Diş Tellerim Varken Dişlerimi Nasıl Fırçalamalıyım?
Bir şey yedikten hemen sonra 3 dakika boyunca fırçalanmalı ve arayüz fırçası kullanılmalı
18Koruyucu Ortodonti Nedir?
Daha problem olusmadan olusabilecek problemin damaklıklar veya parmak emme, dil itme gibi kötü alışkanlıkların birakilmasi ile önlenmesidir
19Takıp Çıkarılabilen Pekiştirme Apareylerinin Bakımı Nasıl Olmalıdır?
Sabah akşam günde iki kez sivi sabun ve firca ile temizlenmeli.
20Şeffaf Plak Tedavisi (telsiz ortodonti) Nedir, Nasıl Uygulanır, Avantajları Nelerdir?
Takip çıkarılabilen şeffaf plaklar ile yapılan ve dışarıdan görünmeyen bir tedavi şeklidir. Dişleri çapraşık olan hastalara uygulanır. Herhangi bir şekilde ağzınızda plak olduğu görünmez estetiktir. Yeme içme konusunda herhangi bir kısıtlama olmadan her şey yiyip içilebilir. Dişlerinizin ölçüsü alınarak dijital ortamda size özel plaklar üretilir. Diş teli olmadan da şeffaf plaklarla dişler hareket edebilir. Şeffaf diş plak tedavisi sonrası dişlerin bozulmamasi için verilen plaklarin iyi kullanilmasi gerekir. En erken 7-8 yaslarinda uygulanır üst yaş limiti yoktur. Hasta plaklari düzenli kullanmayacaksa Şeffaf Plak tedavisi uygulanmamalıdır. Şeffaf plak tedavisi ağrılı bir tedavi değildir. Şeffaf plak tedavi süresi hastanın durumuna göre 6-18 ay arasında değişmektedir. Yeme icme sırasında cikarilmasi gerekmektedir. Şeffaf plak tedavisi konuşmayı neredeyse yok denecek kadar az etkiler. Şeffaf plaklar her sabah ve akşam sıvı sabunla yıkanır. Haftada bir özel şeffaf plak temizliği için üretilen tabletle temizlenmelidir. Şeffaf plak tedavisinde kontroller 4-6 haftada bir yapılmalıdır. Tel tedavisi sonrasında da şeffaf plaklar kullanılabilir.
21Pekiştirme Tedavisi Şeffaf Plak Tedavisi İle Aynı Anlamda Mı Kullanılır?
Hayır. Pekiştirme tedavisinde kullanılan plaklar dişleri hareket ettirmez var olan durumu korur. Şeffaf plak tedavisinde ise dişler hareket ettirilerek çapraşıklıklar düzeltilir.