Çene Eklem ve Diş Sıkma Tedavileri

Çene, boyun ve omurga üçgeni birbirine yakın olduğundan, bu bölge çene eklemi alanına dahil edilir. Dişlere yakın olması nedeniyle, bu alanda meydana gelen rahatsızlıklara genellikle çene eklemi rahatsızlıkları adı verilir. Alt çenenin hareketleri, aynı zamanda boyun ve çene kaslarını da etkiler. Bu üçlünün dengesinin bozulması durumunda da çene eklemi rahatsızlıkları gelişebilir.

Çene eklem problemlerinin belirtileri nelerdir?

• Çenelerde ağrı ve rahatsızlık hissi
  • Kulak içinde veya çevresinde ağrı
  • Çiğnemede zorluk ve rahatsızlık
  • Baş, boyun, omuz hatta bele yayılan ağrı
  • Çenelerde ağız açık veya kapalıyken kilitlenme
  • Ağız açıklığının kısıtlanması
  • Özellikle çiğneme sırasında ve ağız açıp kapatırken çene ekleminden ses gelmesi gibi şikayetleriniz varsa bir uzmana danışmanızı tavsiye ederiz.

Çene eklem rahatsızlıklarının tedavisinde birkaç yöntem bir arada kullanılmaktadır. Bunlar;

Fizik tedavi yöntemleri,

Psikolojik destek tedavileri

Çiğneme kasında botoks uygulanması,

Splint tedavileridir.

Çene eklem tedavilerinde botoks ve gece plağı uygulamaları diş sıkma sorununu çözememektedir. Çene eklem tedavilerinin kalıcı ve kesin çözümü splint tedavileridir.

Splint, alt veya üst çeneye sert bir materyalden yapılan takıp çıkarılabilir şeffaf bir aygıttır. Alt çenenin yanlış kapanmaya alışmasını önler, doğru kapanmayı teşvik eder, kasların rahatlamasına ve çenenin doğru hareket etmesine yardımcı olur. Kişinin durumuna bağlı olarak, sadece gece yatarken veya yemekler dahil olmak üzere 24 saat boyunca kullanılması gerekebilir.

Dijital Eklem Splinti Nedir?

Kliniğimizde üç boyutlu ağız içi tarama cihazı ile alınan kayıtlar üzerinden kişiye özel, biyouyumlu materyal kullanılarak splintlerimiz tamamen dijital ortamda üretilmektedir.

Size bir telefon kadar uzağız. Sağlıklı bir gülümseme burada başlar.